Hγερμανική φίρμα είχε ήδη δηλώσει από το 2021 την πρόθεσή της να εξηλεκτρίσει ένα από τα πλέον διαχρονικά και σκληροτράχηλα μοντέλα της παρουσιάζοντας ένα αντίστοιχο πρωτότυπο.
Πλέον η ηλεκτρική G-Class είναι πραγματικότητα και υπόσχεται όχι μόνο να μην «προδώσει» αλλά να ενισχύσει τα off-road χαρακτηριστικά με τα οποία είναι συνυφασμένο το μοντέλο.
Αφετηρία για την G 580 όπως ονομάζεται η ηλεκτρική έκδοση όντας το πρώτο EV μοντέλο που αποχωρίζεται το EQ από την ονομασία του –η Mercedes έχει ανακοινώσει ότι προτίθεται σταδιακά να εξαλείψει τα εν λόγω διακριτικά καθώς «προχωρά» η ηλεκτροκίνηση- αποτελεί ένα τροποποιημένο πλαίσιο σκάλας.
Αυτό φιλοξενεί μια από τις μεγαλύτερες μπαταρίες της αγοράς με χωρητικότητα 116 kWh όμοια με αυτή που εφοδιάζει την προσφάτως αναβαθμισμένη EQS.
H μπαταρία αναλαμβάνει τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ που αποδίδουν συνδυαστικά 587 ίππους και 1.164 Nm ροπής εξασφαλίζοντας στην G 580 να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα στον «τρομακτικό» σχεδόν χρόνο για τον όγκο και το βάρος της (3,1 τόνοι), των 4,7 δευτερολέπτων.
Η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 180 χλμ./ώρα.
Η προσφερόμενη αυτονομία εκτιμάται σε 472 χλμ.
λόγω της τετραγωνισμένης σχεδίασης της G 580 έναντι της EQS με την ίδια μπαταρία η οποία προσφέρει αυτονομία 822 χλμ.
Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να σημειωθεί ότι ο αεροδυναμικός συντελεστής του μοντέλου έχει μειωθεί σε 0.44 έναντι 0.48 των υπόλοιπων προσφάτως ανανεωμένων εκδόσεών του με κινητήρες εσωτερικής καύσης Σε ό,τι αφορά την φόρτιση αυτή θα μπορούσε να συντελεστεί με ισχύ έως 200 kW, περιορίζοντας τον χρόνο που απαιτείται για την επαναφόρτιση έως το 80% σε 32 λεπτά.
Η παραδοσιακή ρεζέρβα στο πίσω τμήμα φιλοξενεί όχι ένα ελαστικό αντικατάστασης αλλά τα καλώδια φόρτισης αν και η γερμανική φίρμα θα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής του πρώτου για όσους το επιθυμούν.
Προκειμένου να προφυλαχθεί καλύτερα η μπαταρία στις εκτός δρόμου αναζητήσεις της G 580 έχει τοποθετηθεί προστατευτικό στο κάτω τμήμα ενώ έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα για την στεγάνω...